GPU↓ (مباحث و انواع) ↓
این وب برای دانلود برنامه و بازی و رام اندروید تلاش میکند

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

GPU↓ (مباحث و انواع) ↓
نویسنده : sajad e تاریخ : پنج شنبه 5 تير 1393



کاربردها:


OpenGL ES 1.0:

در API های گرافیکی سه بعدی در سیستم عامل های اندروید و سیمبین-در API های گرافیکی PlayStation 3 بکار رفته است.توسط سیستم عامل QNX پشتیبانی میشود.


OpenGL ES 1.1:

در سیستم عامل های زیر پشتیبانی میشود:

Android ورژن 1.6 – در سیستم عامل iOS – در BlackBerry 5.0 اگرچه BlackBerry Storm 2 و BlackBerry Curve 8530 و مدل هاب جدید تر سخت افزار های لازم را برای اجرای آن دارند- سیستم عامل webOS البته از طریق کیت توسعه –
ضمن اینکه کنسول Nintendo 3DS نیز از آن پشتیبانی میکند.
OpenGL ES 2.0:
در سیستم عامل ها و دستگاه های زیر ساپورت میشود:
آیپد و آیفون 3GS و نسل های جدیدتر و نسل سوم آیپاد تاچ و جدیدتر
پلتفرم اندروید از نسخه 2.2 و NDK اندروید از نسخه 2.0
دستگاه های بلک بری با سیستم عامل BlackBerry OS ورژن 7.0 و PlayBook بلک بری
کنسول Pandora
در WebGL که در واقع OpenGL برای مرورگر های وب است.
برخی موبایل های جدید نوکیا مثل ان900 که از Maemo استفاده میکند و گوشی های بیس Symbian^3 مثل ان8
بسیاری از محصولات سامسونگ مثل Galaxy S و Wave و...
webOS با استفاده از کیت توسعه
تبلت های اینترنتی Archos شامل: Archos 70 IT, Archos 101 IT, Archos 80 G9, Archos 101 G9


OpenVG :

در واقع یک API استاندارد است که برای بردارهای گرافیکی بسیار با کیفیت شتابدهنده های سخت افزاری طراحی شده است.و در درجه نخست برای گوشی های همراه,کنسول های بازی مثل پلی استیشن3, و دستگاه های مشابه در نظر گرفته شده است.و به تولید کنندگان در ایجاد رابط های کاربری بهتر و روانتر کمک میکند ضمن اینکه باعث اتلاف انرژی کمتر در CPU میشود.ضمن اینکه OpenVG به تسریع اجرای برنامه های Flash و SVG کمک میکند.
OpenVG توسط کنسرسیوم غیر انتفاعی Khronos Group مدیریت میشود.
انواع چیپست های ساخته شده توسط شرکت های ATI, LG Electronics, Mitsubishi Electric, NVIDIA و Texas Instruments و پردازنده های گرافیکی خانواده ARM Mali , نسل پنجم پردازنده های گرافیکی PowerVR SGX شرکت Imagination و سری Adreno شرکت کوالکوم از این API پشتیبانی میکنند.


ورژن های OpenVG :


OpenVG 1.0 :

در واقع یک API است که ایجاد بردارهای دو بعدی و روش مرتب کردن و نمايش داده ها بصورت سطرهاى افقى از يک شبکه همگن يا سلولهاى تشکیل دهنده تصویر را برای شتابدهنده های سخت افزاری فراهم میکند.در واقع باعث میشود که بتوان از گرافیک های پیشرفته در رابط کاربری استفاده کرد.


OpenVG 1.1 :

با افزودن یک رابط برنامه نویسی کاربردی Glyph موجب تسریع در پشتیبانی تکنولوژی های Adobe® Flash و Flash Lite 3 میشود.ضمن اینکه اجازه میدهد فرایند anti-aliasing به صورت چند نمونه ای انجام شود که این باعث تضمین کیفیت تصاویر نمایش داده میشود.



OpenCL :


مخفف Open Computing Language است.در واقع چارچوبی برای برنامه نویسی است به طوری که به اجرای پلتفرم های نا همگن مثل CPU و GPU و سایر پردازندها کمک میکند.این استاندارد نیز مثل OpenGL شامل API هایی است که چگونگی و جزئیات پیاده سازی درخواست در پردازنده گرافیكی را پنهان میکند. اما OpenCL بر خلاف OpenGL، نه فقط برای پردازشهای گرافیکی ، بلکه برای پیاده سازی انواع مختلفی از محاسبات مورد نیاز نیز بکار میرود.برای نوشتن کرنل OpenCL نیاز به زبان برنامه نویسی برمبنای C99 میباشد.
OpenCL پردازش موازی را با استفاده از موازی سازی بر اساس وظیفه و بر اساس داده, فراهم میکند.شرکت های Intel, AMD, Nvidia و ARM این استاندارد را در اختیار دارند.
OpenCL اجازه دسترسی هر گونه نرم افزاری را (حتی برای پردازش های غیر گرافیکی) به واحد پردازش گرافیکی( GPU ) میدهد و با این روش گستره استفاده از GPU را افزایش میدهد.که این موجب مشود که واحد پردازندش گرافیکی بتواند پردازش های چند منظوره را انجام دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: /\/\ سخت افزار ♣، سخت افزار♦، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به ♥اندروید♥ مي باشد.